Shamz

Vem skapade Gud?

Hej bloggnosar :)
Jag är mitt uppe i en livlig diskussion angående Gud's existens. En gammal bubbla, jag vet, men ibland är det kul med lite filosofisk debatt. Ett argument som ständigt dyker upp (från ateister) är att man varken kan se eller höra Gud, ergo han finns inte.

Detta måste jag som vetenskapsnörd blåsa bort totalt. Har man läst kvantfysik och kvantkemi så vet man att det inte finns något som heter absolut 'tystnad' eller absolut 'mörker'. Det är bara så att ljudet/ljuset är på en frekvens(λ) som våra öron/ögon inte kan uppfatta helt enkelt. Vi kan bara se synligt ljus med våra begränsade ögon. Kan du se gammastrålning? infrarött ljus? ultraviolett strålning? Nej. Finns dom? Ja ! Det är samma med ljudet. Det finns en viss våglängd som djur kan höra men inte människan, hur motbevisar man det?

Så argumentet att "det som inte syns eller hörs inte finns" är fiktion, du ateist!

En rolig fråga som jag hör varje gång är:



Denna fråga ska inte besvaras då den är felaktig i sig. Ställer du den måste jag rätta dig innan du får ett svar. Det är en lika felaktig fråga som "kan Gud skapa en tacos så varm att han inte kan äta den?" eftersom man i den senare frågan utgår ifrån att Gud äter. För att svara så måste jag acceptera att Gud äter, vilket jag inte gör, alltså ska frågan inte besvaras. Det samma gäller stenen. För att besvara den måste jag acceptera att Guds förmåga att lyfta något är beroende utav att det är lätt nog. Det gör jag inte, därför ska frågan inte ha ett svar eftersom den är baserad på felaktig utpunkt.

För att du ska få ett svar, ateist, så ska du ställa en fråga vars utpunkt är korrekt.

Jag vill inte verka överlägsen men jag har vunnit många debatter angående detta ;) fick även en Ateist att ändra åsikt och dessutom bli intresserad utav islam, skickade några länkar till grabben och tips på böcker. Alltid lika kul att vinna haha :D

puss
//shamz

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: