Shamz

Alkohol i coca cola?

Hejsan bloggnosar!

Jag hoppas att alla mår bra. Det har varit fullt upp hela helgen med SUM-konferensen. Mashallah den nya platsen är perfekt. Stort och fräscht. Framtiden right there. Tack till alla söta läsare som kom fram och hälsade. Fortsätt läsa systrar och bröder och kom jättegärna fram om ni ser oss.

På tal om konferens. När jag, Rahma och jazz hade vår rast och åt lunch så sätter sig en syster brevid oss. Hon äter sin mat medan vi äter vår och dricker coca-cola. När vi nästan är klara säger systern:




Hon frågade detta när flaskan nästan var slut haha så omtänksamt :P

Men envis som jag är så påstår jag att det inte kan stämma. Jag skulle hört talas om det. Dessutom, talar du om det där gamla receptet som expressen "avslöjade" så är den mycket gammal och receptet har ändrats mycket. Till exempel så innhehöll den kokain när den först kom ut. Där kommer namnet "Coke.. and cola" ifrån. Så receptet har ändrats fram och tillbaks. Dessutom behöver inte expressen påstå att de "avslöjat" vad produkten innheåller eftersom vem som helst med ett avancerat labb kan lista ut innehållet.

Jag gjorte lite forskning kring frågan och kom fram till att Coca-cola faktsist innehåller alkohol. Ja det stämmer. Alkohol finns i läsken men i väldigt liten mängd. Det finns många som bytt ut cola mot andra märken som tex:




Men som labbråtta kan jag säga er såhär. Ska ni sluta dricka cola för att den innehåller en lite mängd alkohol så kan ni öppna kylskåpet och slänga hälften av era varor. Både mjölk och filmjölk innehåller mer alkohol än colan, och många fler varor innehåller mycket värre saker i större mängder.. som trans fett till exempel.

Slutligen vill jag säga att man inte kan hålla på och vara så petig när det kommer till mat. Det finns alkohol överallt i naturen. Det är oftast resultat av en kemisk reaktion som vi inte märker av eftersom det är i så små mängder. Vill man leva hälsosamt ska man definitivt inte dricka Cocacola. Men sluta dricka det för att det innehåller alkohol? Njaaa…

Peace nd Love mina bloggnosar♥

//shamz

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: