Shamz

Danske bank och deras NWO agenda

För några år sedan jobbade jag med marknadsundersökning och det var faktiskt ett väldigt givande jobb. Jag minns ett väldigt skumt samtal en gång då vi gjorde vår årliga undersökning om banker. Många av mina kunder hade svarat att de hade handelsbanken eller nordea men funderade starkt på att byta till Danske Bank. På den tiden var det mycket reklam på svensk tv för Danske Bank, ingen aning när de startades i Sverige men jag vet att det är en internationell bank och har sätt den både i London och Zürich förra året. Anyways det var en medelåldersman som sa till mig att han tänkte byta till Danske Bank, hans egna ord var "det är förmodligen den enda som kommer vara kvar i längden" och han gav mig tipset att inte stanna på Nordea så länge. För att vara helt ärlig bryr jag mig inte så mycket om banker, men den här mannens ord har följt med mig undermedvetet. Vad menade han egentligen? Minns också att han hade arbetat med bank tidigare och därför fick han inte delta i undersökningen så vi började prata allmänt om banker. Anyways.. har ni sätt Danske banks nya reklam ?
 
 
 
 
För det första så har termen "the new normal" överanvänds sista tiden. Som om de försöker hjärntvätta oss att såhär är det och vi måste acceptera det. Vad hände med den gamla etiken och moralen? Ska vi strunta i den och underkasta oss denna nya påtvingade livsstil? För er som inte riktigt vet vad termen innebär så är det ungefär att vad som är normalt har ändrats, homoäktenskap ska vara lagligt, militärstyrka ska användas för att skipa rättvisa, pengar är den nya religionen och så vidare. Om vi tittar närmare på reklamen hittar vi dock mycket som inte alls är "normalt" även i dagens "nya normala".
 
En kille kastar en sten polisen i kravallutrustning. Sedan när är det normalt? När saker som detta händer så är det för att demokratin misslyckats kapitalt. Ska det vara normalt, Danske Bank?
 
Tusentals kinesiska arbetare tryckts in i en högteknologisk, kemisk sweat-shop. De är moderna slavar!! Ska det vara normalt, Danske Bank?
 
 
En desperat kille slår polisen i kravallutrustning med sitt paraply. Det är normalt nu alltså?
 
Tysta ner människor med pengar? Det är ju faktiskt ingen nyhet...men skämtåsido gör Danske Bank faktiskt reklam till de protesterande i Occupy Wall Street? Ni vet dom som hatar storbankerna? Det finns några konstiga psykningar i den här reklamen.. vad vill dom säga egentligen? 
 
Barn som är hjärntvättade av videospel som främjar en polisstat? Ska vi acceptera att det är normalt.. menar ni Danske Bank?
 
Liten flicka hypnotiserad av en läsplatta? Det här kallar jag för zoombie-kulturen som faktist
börjar bli väldigt normalt.. en hel familj i samma hus och ingen pratar. Alla är inne i sina iphones och ipads..
 
Robotar som spelar fotboll?"nya normala" betyder avhumaniserande allt?
 
Känslolös läskiga leende som verkar säga "Hjälp mig, jag är en slav"?

Kort sagt, det mesta som visas i videon är INTE normalt. De är saker NWO vill se bli normala genom att översvämma massmedia med meddelanden. Tack, Bilderberg ägda bank, för att ni låter oss veta att allt ni anser vara normalt inte alls är det. Tack för att ni erkänner ert samarbete med NWO...
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: